فیت پینو
خانه / دستگاههای ورزشی / لوازم ورزشی که برای لاغری مناسب است؟

لوازم ورزشی که برای لاغری مناسب است؟

لوازم ورزشی برای لاغری

شما با دریایی از لوازم ورزشی هوازی (قلبی و عروقی) در باشگاه که به صورت ردیفی در کنار هم قرار دارن مواجه می شوید؛ تردمیل، اسکی فضایی، پله برقی، دوچرخه ثابت و چندین و چند دستگاه عجیب و غریب دیگر، بیش از آنکه باعث تعجب شود، شما را سردرگم می کند.

از خود سوال می کنید: کدام یک را انتخاب کنم؟ کدام یک برای لاغری و چربی سوزی بهترین دستگاه است؟ برای ورزش در خانه کدام یک بهترین انتخاب است؟ و تاثیرات جانبی (از نظر آسیب به مفاصل و زانوها) کدام یکی کمتر است؟ … .

این نگرانی ها کاملا طبیعی است، اما هیچ کدام، از این پرسش مهمتر نیستند! ” کدام وسیله ورزشی بیشتر برای من خوب است؟”. این به بدان معنا است که بهترین قطعه تجهیزات هوازی، وسیله ای است که شما تمایل بیشتری برای استفاده از آن دارید.

به جای ساعت ها فکر کردن در مورد اینکه تردمیل برای کاهش وزن بهتر است یا اسکی فضایی، دریابید که با چه دستگاهی راحت تر هستید و کدام یک برای رسیدن شما به موفقیت مناسب تر است.

پرسش دیگر این است که: از کجا بفهمیم که کدام دستگاه برای ما مناسب تر است؟. به موجب این، ما در اینجا هستیم تا پاسخ پرسش های شما را بدهیم، دوست داریم ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

بهترین لوازم ورزشی برای لاغری

در زیر ما درباره تعدادی از لوازم ورزشی هوازی و ویژگی های هر یک پرده برداری می کنیم.

تردمــــــیل

بهترین لوازم ورزشی برای لاغری

تردمیل نسبت به دیگر تجهیزات ورزشی هوازی، بیشترین کالری را می سوزاند. شما می توانید انتظار داشته باشید که حدود ۱۰۰ کالری در هر مایل دویدن بر روی تردمیل را بسوزانید. تردمیل ها برای کاهش وزن و لاغری عالی هستند.

دستگاههای هوازی

اما از یک سو کالری سوزی بالای تردمیل ها و از سویی دیگر نسبت به دیگر وسایل ورزشی آن ها تاثیرات جانبی بیشتری به زانو و مفاصل وارد می کنند. ولی امروزه بسیاری از تردمیل های مدرن دارای ضربه گیرهای فنری و انعطاف پذیر هستند که تاثیر ضربه به زانو در هنگام دویدن بر روی سطح سخت را از بین برده اند.

همچنین باید یادآوری کرد که یک تردمیل دارای تنظیمات افزایش سرعت و قابلیت هایی نظیر: تغییرات شیب بر حسب نوع برنامه تمرینی است.

اسکی فضـــــایی (الپتیکال)

این دستگاه ها تاثیر کمتری بر روی مفاصل پا دارند و می توانند یک جایگزین مناسب برای تردمیل باشند.

از آنجا که شما از آنها در موقعیت ایستاده استفاده می کنید، از توده عضلانی بیشتری به مانند: عضلات دست و شکم استفاده می کنید، بنابراین میزان کالری سوزی بالا را ثبت خواهید کرد. اسکی فضایی برای عضلات شکم و پرورش آن وسیله ای مناسب است.

این دستگاه ها به طور کلی دارای تنظیمات سرعت، سختی در پدال زدن و استفاده از دسته های مخصوص برای حرکت دست ها است.

دوچرخه ثابـــت

همه کارشناسان ما بر این باورند که دوچرخه ثابت، تمرین را با حداقل تاثیر بر روی مفاصل ارائه می دهد.

افراد مبتلا به درد زانو اغلب به سمت این دوچرخه ها هدایت می شوند، زیرا تاثیر وزن بدن و اثر ضربه به زانو در آن ها وجود ندارد که از این نظر نسبت به تردمیل و اسکی فضایی از ایمنی بیشتری برخودار هستند.

اما برای جلوگیری از فشار به زانو و کمر، باید اطمینان حاصل کنید که دوچرخه را بر اساس اندازه بدن خود تنظیم کنید.

دستگاههای هوازی

او می گوید هنگام تنظیم عمودی و افقی صندلی، اطمینان حاصل کنید که وقتی پاهای شما روی پدال است و بر روی صندلی نشسته اید، زاویه بسیار کمی در حدود ۵ تا ۱۰ درجه در زانوهای شما در هنگام پدال زدن ایجاد شود.

دوچرخه ثابت برای لاغری کالری کمتری نسبت به برخی از ماشین های دیگر می سوزاند. شما باید ۴ مایل را برای سوختن ۱۰۰ کالری طی کنید.

دستگاه های روییــــــــــنگ

بهترین لوازم ورزشی برای لاغری

فکر نکنید این دستگاه فقط تمرینی فوق العاده برای بالا تنه شماست، رویینگ ها تمرین های پیشرفته قلبی عروقی را ارئه می دهند.

از آنجا که شما باید با پاهای خود آن را هل دهید و در عین حال با دست هایتان دستگیره های را بکشید. آنها همچنین شما را ملزم می کنند که عضلات اصلی شکمی را درگیر کنید تا از عضلات کمرتان حمایت شود.

از آنجا که آنها از بسیاری از گروه های عضلانی استفاده می کنند، مقدار زیادی کالری را می سوزانند. اما وزن اضافی فرد اغلب با درد پشت همراه است و اگر شما از مشکلات کمر رنج می برید، دستگاه رویینگ برای لاغری مناسب نیست.

انتخابی هوشمندانه

کارشناسان ما نکات زیر را برای کمک به شما در استفاده از هر گونه دستگاه هوازی ارائه داده اند:

ماشینی را انتخاب کنید که احساس درست را منتقل کند (احساسی که بعد از انجام ورزشی موثر به انسان دست می دهد). اگر تأثیر به مفاصل و زانوها مشکل اساسی باشد، “دوچرخه ثابت” انتخاب بهتری از تردمیل است. اگر از مشکلات کمر رنج می برید، “دستگاه رویینگ “به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

دستگاههای هوازی

استفاده از عضلات بیشتر به افزایش کالری سوزی کمک می کند. قاعده اساسی این است که “دستگاهی که بزرگترین عضله را به چالش می کشد، استفاده بیشتر از عضلات باعث خستگی بیشتر و کاهش مقدار کالری سوزی می شود. “اسکی فضایی” نسبت به دیگر دستگاه ها عضلات بیشتری را درگیر می کند.

به عنوان کسی که تازه شروع به ورزش کرده اید، در ابتدا بهتر است گروه های عضلانی کمتر را به چالش بکشانید تا به سرعت دچار خستگی نشوید.

دستگاههای هوازی

تنوع در تمرین. شما آیا محذوب تمرین با اسکی فضایی شده اید؟ این عالی است، اما اجازه ندهید روال تمرین ها شما را بی انگیزه کند. سعی کنید از برنامه های از پیش تعیین شده استفاده کنید که شامل تغییرات در سرعت و سختی است (به طور خودکار تغییرات را در بازه زمانی مشخص اعمال می کند)

چرا باید تردمیل را روی سرعت ۱۰ کیلومتر در ساعت با شیب ۲ درجه به مدت ۴۰ دقیقه تنظیم کنید؟ این برنامه می تواند واقعا خسته کننده باشد. انواع برنامه ها را امتحان کنید، آن ها را تغییر دهید، جیزهای بسیاری وجود دارد که می تواند برنامه تمرینی شما را جذاب کند.

بیرون از زمان ورزش کنید. با فشار به خودتان و اصطلاح “به زور” تمرین نکنید. همیشه در زمان هایی که انگیزه و هدف دارید اقدام به استفاده از این دستگاه ها کنید.

دستگاههای هوازی

هیچ دلیلی برای پیروی از قوانین تناسب اندام برای مدیریت وزن وجود ندارد. این خود شما هستید که می توانید به خودتان کمک کنید.

نتایج را نادیده بگیر. در پایان تمرین، خوشحال می شوید که X تعداد کالری های سوزانده اید یا X تعداد مسافت را طی کرده اید، اما به این اعداد و ارقام زیاد توجه نکنید.

از آنجا که این نتایج به صورت میانگین است، اما می توانند نظارت ورزشی خوبی برای شما باشند. با این حال در اعداد غرق نشوید، راه حل ساده این است: “مقدار کالری مصرفی (غذا خوردن) را با مقدار کالری سوزانده شده (ورزش کردن) تطبیق دهید”. نباید مقدار کالری مصرفی بیش از کالری سوزانده شده باشد.

نتیجه نهایی

به طور کلی هر ۴ نوع دستگاه های هوازی که در بالا بیان کردیم برای لاغری مناسب هستند ولی اگر اثرات جانبی را در نظر نگیریم و هدف را بر روی چربی سوزی بالا قرار دهیم، بهترین وسیله ورزشی جهت کاهش وزن به ترتیب زیر می شود:

تردمیل

اسکی فضایی

دوچرخه ثابت

رویینگ

بهترین جا برای خرید لوازم ورزشی خوب کجاست؟

همچنین در پایان هر جلسه تمرین با این دستگاه ها، ببینید چه احساسی دارد، نفس کشیدنتان درست است؟ و آیا شیوه درست استفاده از این دستگاه ها را درک کرده اید؟.

ورزش چیزی است که ما هر روز باید انجام دهیم. چیزی نیست که ما باید به آن فکر کنیم و یا بهانه ای برای اجتناب از آن داشته باشیم. ما تنها باید به آن عمل کنیم و به برنامه ورزشی مان پاینبد باشیم. کنترل مقدار کالری در کنار رژیم غذایی مساوی است با نتایج عالی.

تعیین اهداف واقعی گام نخست در کنترل  و کاهش وزن است. به جای اینکه در گام نخست وقت خودتان را بیهوده برای انتخاب بهترین لوازم ورزشی برای لاغری تلف کنید، زیرا بدون بررسی اهداف، شما تنها هزینه بی مورد برای خرید دستگاهی داده اید که نیازهایتان را به خوبی بر طرف نکرده است. ابتدا به اهداف خود برسید، سپس در ادامه وسیله ورزشی مورد نیاز خود را پیدا خواهید کرد.

به این فکر نکنید تا چند ماه و یا چند سال دیگر می توانید به تناسب اندام ایده آل تان برسید، فقط آن چه مهم است “شروع است”.

مجید قاسم زاده فیزیولوژیست ورزشی

جهت مشاوره رایگان و دریافت برنامه تمرینی ویژه دستگاههای هوازی ( تردمیل ، دوچرخه ثابت ، الپتیکال ) با شماره ۰۹۳۶۱۷۸۲۸۴۸ تماس حاصل نمایید.

 

 

 

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مجید قاسم زاده
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09361782848
شماره ثابت: 02166164541
آدرس کانال: fitpino@
پست الکترونیکی: fitpino.co@gmail.com

مطلب پیشنهادی

آب کینگ ، بدنسازی در منزل با آب کینگ

آب کینگ روبیمکث ۲۰۵E تنها دستگاه ابدومینال است که به بدن هیچ آسیبی را وارد …